miercuri, 1 februarie 2012

Pui cu nuci



De mult timp am ochit pe site-ul Ioanei o reteta care mi se parea delicioasa si interesanta. Combinatia era foarte noua pentru noi. In cele din urma mi-am luat inima in dinti si am preparat-o. Nu mi-a parut rau deloc caci a fost delicioasa. Multumiri Ioanei pentru asa multe retete minunate pe care le impartaseste cu noi!
Si iata ce ne trebuie:



Ingrediente:
1 piept de pui
1 lingurita boabe de piper
2 frunze de dafin
1/2 lingurita de sare.

Sosul de nuci:
80g nuca
5 fire patrujel
2 frunze de ceapa verde
1 felie paine fara coaja
2 linguri suc de lamaie
1 catel de usturoi
2 linguri ulei de masline
1 lingurita turmenic (ghimbir pudra)
1 lingurita boia dulce
1 lingurita chilli pudra
1/2 lingurita sare.




Taiem pieptul de pui in doua bucatele si il punem la fiert impreuna cu sarea, piperul boabe si frunzele de dafin. Lasam la fiert cca 45 de minute. Strecuram supa, zeama o pastram iar pieptul de pui il taiem fasii.
Turnam 1/3 cana supa peste felia de paine si o lasam 5 minute la inmuiat.
Punem intr-un blender nuca, 1 fir de ceapa verde, 3 fire patrunjel (sau 1/2 ceapa mica uscata), usturoiul si felia de paine inmuiata in supa. Mixam bine pana totul devine o pasta nu foarte moale.





Intr-un vas punem la incalzit uleiul, adaugam ghimbirul (eu nu am avut turmenic asa ca am folosit ghimbir), chilli, boia si sarea. Se amesteca rapid. Acest amestec il turnam in blender si se mai mixeaza de cateva ori. Se mai adauga cateva linguri de supa daca mai este nevoie.
In alt vas se amesteca acest sos cu pieptul de pui taiat fasii iar la final se adauga zeama de lamaie si sare. Se toaca restul de ceapa si patrunjel si se amesteca si ele.
Servim alaturi de paine prajita.
Noua ne-a placut tare mult. Nu a avut aceeasi culoare ca a Ioanei dar a fost delicios si aromat!


Niciun comentariu: